zamknij
...
Środa, 5. Październik 2011, Praga

Ora-Ïto gościem festiwalu Designblok '11 w Pradze

Ora-Ïto gościem festiwalu Designblok '11 w Pradze

Gorenje wystawia się w praskim Superstudiu Futurama

Gorenje prezentuje swoje kultowe produkty i linie designerskie na międzynarodowym festiwalu designu Designblok '11 w Pradze. Jest to jedna z największych tego typu imprez w Czechach. W tym roku w festiwalu bierze udział ponad 200 marek, pracowni wzornictwa oraz projektantów. Jako renomowana marka Gorenje prezentuje w praskim Superstudiu Futurama wystawę pt. »Miasto w mieście«, zaprojektowaną przez Gorenje Design Studio.

Instalacja imitująca ulice z wznoszącymi się wzdłuż nich białymi sześcianami, w których umieszczono poszczególne urządzenia, naśladuje swoim wyglądem miasto, które jako takie stanowi temat przewodni tegorocznego festiwalu  Designblok. Ulicom nadano nazwy zapożyczone od dezignerskich linii produktów, takich jak Simplicity, bądź związane ze współpracującymi z Gorenje renomowanymi pracowniami i projektantami, jak Pininfarina, Ora-Ïto i Karim Rashid. Specjalnym gościem tegorocznego festiwalu był projektant Ora-Ïto. Kolekcje Gorenje z podpisem światowej sławy designera uchodzą na rynku za jedne z cieszących się największą popularnością wśród konsumentów.

Ora-Ïto, przed kilku laty ambitny, młody projektant z odważnymi marzeniami, a dziś już gwiazda projektowania użytkowego słynący ze swej niezwykłej filozofii Simplexity lansującej symbiozę złożoności i prostoty oraz odwagi i minimalistycznej elegancji, odwiedził stoisko Gorenje w praskim Superstudiu Futurama, gdzie spotkał się z przedstawicielami mediów. Ora-Ïto uchodzi za wszechstronnego projektanta wzorów użytkowych, który pozostając wiernym tej samej twórczej filozofii może się podpisać zarówno pod parą butów na wysokich obcasach, jak i na lodówce czy płycie kuchennej. Przy okazji wizyty na praskim festiwalu  Designblok Ora-Ïto zaprezentował swoją filozofię, a o współpracy z Gorenje powiedział: "Postrzegam Gorenje jako markę mogącą się poszczycić  pozazdroszczenia godną tradycją utrzymywania wysokiej jakości zarówno w sferze produkcji samych urządzeń, jak i sposobu pracy i nieustających poszukiwań nowych form, technologii i możliwości rynkowych. Jestem przekonany, że jeśli chodzi o kuchnię przyszłości, Gorenje stanie się wkrótce marką referencyjną dla światowych trendów". W 2012 roku Ora-Ïto zamierza stworzyć nowe produkty we współpracy z Gorenje.

Gorenje jako marka urządzeń gospodarstwa domowego jest obecne na czeskim rynku obok krajowej marki Mora już od kilkudziesięciu lat i plasuje się w pierwszej trójce najbardziej  rozpoznawalnych znaków towarowych. Gorenje jest natomiast nieco mniej znane czeskim konsumentom jako producent mebli kuchennych. Aby zwiększyć rozpoznawalność mebli i salonów kuchennych będących własnością Gorenje stworzyliśmy nowy znak towarowy Kuchyně Gorenje. Suad Hadžić, dyrektor Gorenje Spol i Gorenje Real mówi: "Naszym celem jest renowacja istniejących oraz budowa nowych punktów sprzedaży opartych na koncepcji studiów kuchennych. W studiach kuchennych działających w systemie franczyzy  oprócz kuchni Gorenje sprzedajemy również urządzenia gospodarstwa domowego Gorenje. Naszym kluczowym celem jest rozbudowa sieci profesjonalnych studiów kuchennych, które umożliwią zarówno zwiększenie sprzedaży mebli kuchennych, jak i urządzeń gospodarstwa domowego do zabudowy.” Przy okazji swojego pobytu w Pradze Ora-Ïto odwiedził również mieszczący się w praskiej siedzibie  Gorenje całkowicie odnowiony salon Kuchyně Gorenje, gdzie spotkał się z dziennikarzami i partnerami Gorenje.

Międzynarodowy festiwal Designblok jest jednym z największych wydarzeń w branży designu w Czechach. Ubiegłoroczny festiwal przyciągnął ponad 40 tysięcy odwiedzających; podczas tegorocznej edycji organizatorzy spodziewają się jeszcze większej frekwencji. Najliczniejszymi gośćmi festiwalu Designblok są architekci, producenci, właściciele studiów oraz projektanci, którzy wyznaczają kierunki rozwoju wzornictwa. Celem festiwalu Designblok jest stworzenie platformy kontaktów pomiędzy projektantami i producentami, co oznacza również możliwość prezentacji nowych produktów, koncepcji i pomysłów. W czasie trwającego od 4 do 9 września br. tygodnia designu można obejrzeć szereg wystaw oraz wziąć udział w licznych wydarzeniach organizowanych w wielu galeriach w sercu Pragi  oraz w Superstudiach Hybernska i Futurama, gdzie jako renomowana  marka wystawia się również Gorenje.