zamknij
...
Wtorek, 10. Maj 2011, Velenje

Nowy znak towarowy Gorenje - Gorenje+

Nowy znak towarowy Gorenje - Gorenje+
Wiosną tego roku Gorenje wprowadza na wybrane europejskie rynki nową markę produktów pod nazwą Gorenje+. Oferta urządzeń kuchennych AGD z wyższej półki cenowej, zaprojektowanych specjalnie dla tej marki, ma na celu zwiększenie obecności Gorenje w sieci dystrybucyjnej wyspecjalizowanych studiów kuchennych, która pozwala zwiększyć dochodowość sprzedaży.

Gorenje+ tylko w wyspecjalizowanych studiach kuchennych

Przez długi czas Gorenje znane było przede wszystkim dzięki jednej marce – Gorenje – którą promowało na rynkach zachodniej i wschodniej Europy. W ostatnich latach Gorenje przejęło trzy europejskie spółki, stając się tym samym również właścicielem nowych marek. W tym roku portfel znaków towarowych Gorenje wzbogacił się o nową markę urządzeń gospodarstwa domowego do zabudowy: Gorenje+. Obejmuje ona sprzęt do gotowania, pieczenia, chłodzenia i zmywania.

Branko Apat, członek zarządu odpowiedzialny za dział urządzeń dla domu: »Aby zapewnić sobie obecność we wszystkich segmentach cenowych rynku oraz dostęp do różnych kanałów dystrybucji konieczne jest posiadanie odpowiedniego portfela jasno zdefiniowanych, silnych znaków towarowych. Z roku na rok zwiększamy sprzedaż pod własnym znakiem towarowym; w ubiegłym roku procentowy udział sprzedaży produktów naszej marki wyniósł prawie 90 procent – najwięcej w dotychczasowej historii. W przyszłości rezultat ten chcemy jeszcze poprawić, zwłaszcza poprzez sprzedaż produktów o większej wartości dodanej, takich jak nasze urządzenia marki Gorenje+ , których ofertę kierujemy do bardziej wymagających klientów«.

Wprowadzenie na rynek marki Gorenje+ to odpowiedź Gorenje na rosnące znaczenie dystrybucji z udziałem specjalistów w zakresie projektowania kuchni względnie wyspecjalizowanych salonów kuchennych, nastawionych przede wszystkim na sprzedaż urządzeń AGD do zabudowy. Ten rodzaj dystrybucji reprezentuje na poszczególnych rynkach różne fazy rozwoju i osiąga różne udziały rynkowe. W Skandynawii dystrybucja za pośrednictwem studiów kuchennych stanowi ponad 50%, w Niemczech ponad 25%, zaś na rynku rosyjskim 15%.

Aleksander Uranc, dyrektor marketingu: »Gorenje+ to nasz strategiczny znak towarowy, który w długoterminowej perspektywie zamierzamy rozwijać jako wiodącą, paneuropejską markę Grupy Gorenje. Markę tę chcemy wprowadzać stopniowo na wszystkie rynki, gdzie istnieje segment studiów kuchennych, w którym chcemy osiągnąć wystarczająco rozwinięty, widoczny udział«. Wiosną tego roku marka Gorenje+ wchodzi na rynki Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy, państw skandynawskich, Czech i Słowenii.

Gorenje składa hołd Petrze Majdič

W prezentacji nowej linii produktów Gorenje+, która będzie dostępna w Słowenii w wybranych salonach kuchennych już pod koniec tego miesiąca, wzięła udział również Gwiazda Plus Gorenje - Petra Majdič. Jej ścieżka życiowa - podobnie jak droga rozwoju Gorenje - nacechowana jest nieustannym dążeniem do sukcesu. Z okazji zakończenia kariery sportowej, w dowód uznania za wysiłki, osiągnięcia, sukcesy i medale oraz w podziękowaniu za wieloletnią współpracę Gorenje podarowało Petrze swoją najnowszą innowację: piekarnik iChef+. Podczas pokazu Petra Majdič bez wahania założyła fartuch i chwyciła za łyżkę.