zamknij
...
Wtorek, 20. Kwiecień 2010

Gorenje w Mediolanie na Milan Design Week 2010

Gorenje w Mediolanie na Milan Design Week 2010

Premierowa prezentacja prototypu nowej kolekcji Gorenje Ora-Ïto Carbon

W Mediolanie Gorenje zaprezentowało się w elitarnym towarzystwie innych światowych marek podczas wystawy francuskiego designera Ora-Ïto, prezentującej jego najnowsze kreacje w eleganckiej czerni, powstałe we współpracy z tak ekskluzywnymi markami, jak Steiner, Guerlain, Christofle, Altro-Supergrif, Stepevi, Laguiole i oczywiście Gorenje. Duża wystawa produktów Ora-Ïto została umiejscowiona w centrum wystawienniczym Magna Pars, jednym z najważniejszych punktów słynnej mediolańskiej Via Tortona, i cieszyła się rekordowym zainteresowaniem zwiedzających.

To, co wyróżnia nową, prototypową kolekcję Gorenje Ora-Ïto Carbon to płyty, drzwi i fronty wykonane z satynowanego czarnego szkła, a także charakterystyczny, rozpoznawalny uchwyt z włókien węglowych, nadający całej kolekcji modny wyraz wielkomiejskiej elegancji. W skład prototypowej linii wchodzą chłodziarko-zamrażarka, płyta indukcyjna, piekarnik z zaawansowanym technologicznie elektronicznym systemem sterowania DirecTouch oraz okap.

Wszystkie kreacje Ora-Ïto, w tym również designerskie kolekcje urządzeń gospodarstwa domowego zaprojektowane dla Gorenje, wiernie wpisują się w jego charakterystyczny styl Simplexity, o którym sam Ora-Ïto mówi: “Simplexity to sztuka projektowania skomplikowanych obiektów w taki sposób, by były proste w obsłudze i tworzyły wrażenie nieskomplikowanych." Każdy z prezentowanych obiektów jest sam w sobie zamkniętą historią, ale pokazane razem odkrywają historię młodego designera i jego konsekwentnie minimalistyczne spojrzenie na świat.

Ora-Ïto

Ora-Ïto znalazł się w centrum zainteresowania światowej opinii publicznej mając niespełna 20 lat, kiedy to zwrócił na siebie uwagę serią nieistniejących produktów zaprojektowanych na niby dla znanych światowych marek. Te wirtualne produkty wzbudziły wkrótce po internetowej prezentacji ogromne zainteresowanie, a sam Ora-Ïto stał się z dnia na dzień ikoną designu, choć żaden z zaprojektowanych przez niego przedmiotów fizycznie nie istniał. Niebawem został zaproszony do współpracy przez wielkie światowe marki i jego projekty trafiły do produkcji. W ślad za tym posypały się kolejne zamówienia. Dziś, mając niespełna 33 lata, Ora-Ïto cieszy się światową sławą projektanta-wizjonera, indywidualisty o własnym spojrzeniu na świat. W świecie designu jego nazwisko stało się cenioną marką partnerską. Do każdego projektu Ora-Ïto podchodzi w sposób innowacyjny, ignorując powszechnie przyjęte reguły. Niezależnie od tego, czy tworzy dla własnej marki, na zamówienie innych, czy też w ramach łączenia marek (tzw. co-branding), projektowane przez niego obiekty są zawsze wierne założeniom jego własnego stylu "Simplexity" – sztuki projektowania w taki sposób, by skomplikowane obiekty czyniły na pozór wrażenie prostych. www.ora-ito.com

Gorenje

Gorenje, które jest obecne na ponad 70 rynkach na świecie, zalicza się do wiodących europejskich producentów urządzeń gospodarstwa domowego. Innowacyjne, zaawansowane technologicznie, wyróżniające się perfekcyjnie dopracowaną stylistyką i przyjazne dla środowiska urządzenia Gorenje stale podnoszą standardy i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców. Wizją Gorenje jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w dziedzinie produkcji najbardziej oryginalnych, designerskich produktów dla domu. Gorenje inspiruje. Już 60 lat. www.gorenje.pl